Dobra pizza jest dobra! Nie zawsze jednak musi być pomidorowa i z dużą ilością mięcha. Ta pizza ma biały sos i ser pleśniowy.

Kto mnie zna, ten wie, że wystrzegam się brokuła. Brokuł jest takim złym bratem kalafiora, wrednym i zazdrosnym o to, że kalafior nie pachnie brzydko. W ogóle mam takie prymitywne przeczucie, że jak coś jest zielone, to próbuje mnie otruć. Bardzo głęboko zakorzenione, podświadome wrażenie, że brokuł chce mnie zabić.

Bardzo długo uważałam też, że brokuł na pizzy to zbrodnia, bo pizza powinna być niezdrowa. Później okazało się, że pizza nie musi być niezdrowa, żeby była pyszna, a nawet może zawierać jakieś warzywa. Preferowanie jednak zawsze mniej warzyw niż sera.

Objedliśmy się tą pizzą niezmiernie, a później leżeliśmy dwie godziny oglądając „Przyjaciół”… Pasuje do tego doskonale.

Zatem: przepis!

biala_pizza_przed

Składniki:

  • spód pizzy z przepisu na pizzę hiszpańską
  • 8 plastrów salami włoskiego
  • 6 kawałków suszonych pomidorów
  • kilkanaście różyczek brokuła
  • 1 żółtko
  • 50 ml kwaśnej śmietany
  • pół camemberta
  • 50 g żółtego sera
  • pół ząbka czosnku

Przygotowanie:

Ciasto przygotowujemy według przepisu.

Mieszamy śmietanę, żółtko, starty na drobnej tarce czosnek i połowę startego żółtego sera. Brokuła gotujemy na parze lub wrzucamy na wrzątek i gotujemy przez 8 minut. Pomidory kroimy w paseczki, camemberta w plastry.

Na wyrośnięte i wyłożone na blachę ciasto wykładamy sos śmietanowy, na to wykładamy salami, brokuła, suszone pomidory i camemberta. Posypujemy resztą żółtego sera.

Pieczemy 17 minut w 200 stopniach.

biala_pizza_po

 

